Java – podstawowe zadania 1

Na drugim semestrze studiów podyplomowych doszedł przedmiot – Podstawy programowania Java. Będę potrzebować jej do późniejszej automatyzacji testów.

Podstawowe dobre praktyki i pojęcia:

dobrym zwyczajem jest używanie angielskich nazw
dobrym zwyczajem jest używanie wcięć dla przejrzystości kodu
{} – definiują blok instrukcji do wykonania
// – komentowanie jednej linijki
/* */ – komentowanie bloku tekstu

Zadania z podstaw Javy.

Zadanie 1.
Napisz klasyczne „Hello World”.

public class Hello {
    public static void main(String[] args) {
        System.out.println("Hello World!");
    }
}

Args to nazwa mojego argumentu i przyjęło się pisać taką nazwę – natomiast jeśli ktoś chce inną może równie dobrze wpisać Tralala.

Screen zadania 1

Pierwszy bloczek do zapamiętania:

public class NazwaKlasy {
    public static void main(String[] args) { }
}

String[] – typ parametru w tym wypadku tablica stringów

args – moja nazwa parametru o typie tablicy stringów, mogę wymyślić dowolną nazwę

Zadanie 2.
Napisz program, który obliczy metry kwadratowe dla dzialki o bokach a = 10 metrów i b = 5 metrów.

public class MetryKwadratowe {
    public static void main(String[] args){
        int a = 10;
        int b = 5;
        System.out.println("Działka o bokach " + a + " metrów i " + b + " metrów ma " +a*b + " metrów kwadratowych");
    }
}

Narazie zmienne podałam na tacy – int wpisałam wprost, że a to 10 a b to 5. Docelowo jednak przecież wpisujemy różne zmienne i chcemy, żeby program obliczył to co w danej chwili mu podajemy.

Screen zadania 2

Zadanie 3.
Napisz program, który obliczy wartość następującego wyrażenia: (8/2+5*2+1)(13%7).

public class Obliczenia {
    public static void main(String[] args) {
        //wyrazenie do obliczenia (8/2+5*2+1)(13%7) - zapisalam sobie w tym komentarzu//
        System.out.println("Wynik wyrażenia to: " + (((8/2) + (5*2) + 1)*( 13%7)));
    }
}

Screen zadania 3

Zadanie 4.
Napisz program, w którym zdefiniujesz stałą Pi z przybliżeniem do dwóch miejsc po przecinku oraz zainicjujesz zmienną, w której będzie się zawierał promień koła r = 10. W dwóch zmiennych przechowuj pole koła i obwód koła.
Program ma podawać pole koła i obwód koła.

public class Kolo {
    public static void main(String[] args) {
        final double pi = 3.14;
        double r = 10;
        double obwod = 2*pi*r;
        double pole = pi*r*r;
        System.out.println("Obwód koła o promieniu r = "+ r + " wynosi " + obwod + " a pole " + pole);
    }
}

Wynik wychodzi brzydko długi, ale tym zajmę się później. Trzeba jeszcze pomyśleć o wczytywaniu z klawiatury danych, to też w kolejnym wpisie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii programowanie i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *